Masaż i gimnastyka

Mia Calnea - piękno pięt

Na podeszwie stóp znajduje się ok. 72000 nerwów.
Pobudzenie zakończeń nerwowych usprawnia krążenie
i polepsza ogólne samopoczucie. Przed masażem stopy powinny być rozgrzane kąpielą lub ciepłym powietrzem,
które doskonale rozluźnią spięte mięśnie.


  • Masaż rozpoczynamy od gładzenia stóp, czyli ruchów wykonywanych wewnętrzną częścią dłoni, zawsze w kierunku serca. Ruchy te rozpoczynają i kończą masaż.

  • Rozcieramy poszczególne palce stopy (obiema rękoma
    lub lewa ręka podtrzymuje stopę, a kciukiem i palcem wskazującym prawej ręki rozcieramy palce stopy). Następnie rozcieramy lub ugniatamy podeszwę stóp: od główki śródstopia do pięty. Na koniec wykonujemy ruch głaszczący na całej powierzchni stopy.

  • Mia Calnea - piękno pięt

  • Nie zapominajmy o wymasowaniu ścięgna Achillesa,
    które jest najmocniejszym ścięgnem całego ciała. Na nim zawieszone są trzy mięśnie podudzia. Między tym ścięgnem a kością piętową znajduje się kaletka maziowa. Szczególnie ważne jest to dla pań, ponieważ chodzenie w butach
    na wysokim obcasie powoduje skracanie tego ścięgna. Masujemy to miejsce opuszkami palców obu rąk
    lub chwytamy między kciuk i palec wskazujący wygładzając, przesuwamy palce ku górze.

  • Gimnastyka zajmuje kilka minut, a rewelacyjnie odpręża
    nasze stopy. Do najczęstszych sposobów należą: chodzenie na palcach, zginanie palców, rozstawianie ich
    (np. separatorem), chwytanie przedmiotów palcami, chodzenie na boso. Wchodząc na schody możemy stawiać tylko przednią część stopy i lekko się odbijać (rozciągamy wówczas ścięgno Achillesa).